Foto: Ole Christian Klamas

Vi er i gang med forberedelsene til The Gathering 2026 og søker engasjerte folk til ledergruppen. The Gathering har et viktig år foran seg, og styret i Kandu ønsker å sette ledergruppen tidlig for å få være med på større veivalg tidligst mulig. Vi går derfor først ut med en delvis utlysning med kort frist, for å få ballen til å rulle.

Kandu vil rette stor takk til den avtroppende ledergruppen for innsatsen som er lagt ned det siste året. TG25 var absolutt et vellykket arrangement, og vi ønsker at den nye ledergruppen får alle tilgjengelige muligheter for å bygge på momentet vi nå har.

Fristen for å søke til prosjektleder og fagleder er satt til søndag 4. mai klokken 23.59!

Utlysning:

Ledergruppens primære oppgave er å organisere og koordinere The Gathering. Alle fagledere deler ansvaret for rekruttering av frivillige, etablering av crew strukturer og bestilling av nødvendig infrastruktur.

Vi leter etter engasjerte personer som ønsker å delta i planleggingen, forberedelsene og gjennomføringen av The Gathering 2026. Det vil være høy arbeidsbelastning i periodene før, under og etter arrangementet.

Ledergruppen for 2026 vil se slik ut:

  • Prosjektleder
  • Fagleder 1: Info
  • Fagleder 2: Beredskap
  • Fagleder 3: Arena
  • Fagleder 4: Event
  • Crewombud
  • Deltakerombud
  • Økonomiansvarlig
Prosjektleder:

Etter en samlet intern evaluering, ser styret det som nødvendig å utvide prøveprosjektet med en prosjektleder et ytterligere år. Prosjektlederen har et overordnet ansvar for arrangementet The Gathering, og skal se det helhetlige bildet, og sørge for en sømløs dialog mellom styret og ledergruppen.

Denne rollen vil utlyses med ytterligere et år, som en prøveperiode til den nye rollen. Fagleder-rollene vil bli vurdert til enten ett år eller to års varighet. 

Som prosjektleder har du et overordnet ansvar for arrangementet The Gathering, og skal se det helhetlige bildet. Med det overordnede ansvaret, har du en ledelse bestående av fagledere og støttefunksjoner som sammen med deg, skal lage The Gathering. Med ansvaret er det forventet at du ansetter minimum 2 assistenter som bistår deg i arbeidet.

Prosjektleders ansvar: 
  • Prosjektlederen skal, i samarbeid med resten av ledergruppen, planlegge og gjennomføre de nødvendige aktivitetene. Så langt som mulig skal prosjektlederen unngå å jobbe operativt innen områder som faller under andre fagledere, men vil kunne gi støtte ved spesielle behov knyttet til oppgaveløsning.
  • Ansvarlig for større og viktige avtaler, inkludert leieavtaler, samarbeidsavtaler, hovedsponsorer, lokasjon, billettsystem, samt koordinering av mannskap og frivillige. Rollen krever regelmessig kommunikasjon og aktivitet med styret eller deres representanter.
  • Sikre effektiv kommunikasjon og samarbeid mellom styret og TG-ledelsen.
  • Har hovedansvaret for at TG-ledelsen arbeider mot felles mål, samt “samle løse tråder” og sikre fremdrift.
  • Ansvar for at tidsplanen følges, og at arrangementet som helhet har god utvikling.
  • Prosjektlederen skal være deltagende i utvelgelsen av fagledere.

Prosjektlederen kan ikke ta store beslutninger uten samråd med Forretningsutvalget. 

Stillingen er på utlysning for varighet på 1 år.
Det er forventet at ved en eventuell endring i struktur, eller ved utbytte av prosjektleder, vil du være deltagende i en ryddig “hand-over” i en avtalt varighet etter endt engasjement.

Fagleder 3: Lokasjon/arena

Fagleder lokasjon og arena er en posisjon som krever kontroll, og bred kunnskap. Rollen er en svært viktig del av ledergruppen, med mye ansvar.
Fagfeltet jobber med mange kritiske områder for gjennomføring av The Gathering.

Noen av oppgavene fagleder for lokasjon og arena kan forvente å jobbe med er, men ikke begrenset til:

  • Dialog med hall-eier (HOA)
  • Hall-infrastruktur
  • Teknisk infrastruktur
  • Elektrisk infrastruktur
  • Logistikk og lager
  • Frivillig/crew pleie
Fagleder 4: Underholdning/event

Underholdning/event har ansvaret for aktivitetene og innholdet på TG. Aktiviteter som skjer både på scenen, utenfor scenen og innholdet rundt. En del av innholdet skapes fra konsept og design til et komplett produkt.

Ansvarsområder som naturlig faller inn under denne rollen inkluderer, men er ikke begrenset til:

  • Scene og sceneshow
  • Streaming
  • Videoproduksjon
  • Konserter
  • Kreative konkurranser
  • Spill og E-sport
  • Andre deltageraktiviteter
Assistent til prosjektleder

Nytt fra i år, er at du finner en valg som heter “Åpen søknad”- dette er ment til deg som ønsker å legge inn en søknad som assistent. Assistent i år, er en rolle som skal underveis avlaste og hjelpe prosjektleder med dets behov. Hvordan assistent rollen vil se ut vil være opp til deg, og den nye prosjektlederen å finne ut.

Send søknad:

Fyll ut dette skjemaet for å søke: https://forms.gle/jGLwLyVtD6pNQReX7

Hvis du heller vil sende over e-post så kan du sende CV, søknad og hvilke roller du er interessert i, til ruben-andre@kandu.no.

Fristen for å søke er satt til søndag 4. mai kl 23.59.
Noe svartid på tilbakemelding på søknader for fagleder må ventes.
Dette er grunnet ønske om å involvere prosjektleder i søknadsprosessen for faglederne.
Categories: SISTE NYTT